יום למידה מרחוק ( כיתה ה'- י')

יום קבוע ללמידה מרחוק:

עבור התלמידים, זהו יום המיועד ללמידה בבחירה אישית של נושא עם תהליך עבודה ברור ותוצרים שניתנים להערכה עצמאית.
עבור המורה – עבודה על מיומנות של לומד עצמאי- להפוך למסלול עצמאי – שמיועד לכיתות ה-ו – (בתוך בית הספר) וכיתות ז- י' – (בלמידה מרחוק).

שינוי בשגרה הבית ספרית: בית ספר קובע יום שבו מתנהלת למידה מהבית.

מה נדרש מהמורים?
מורים בונים תהליכי למידה מבוססי זמן ותוצר ברור. תוצרי הלמידה משולבים בתהליכי הערכה הבית ספריים. במסלול הבחירה, המורה בונה לתלמידים גם תהליך של בחירת נושא הלימוד.
מורה מחלק את זמן השיעור ליחידות זמן קצרות ומזמין תלמידים הנמצאים במצב לימודי דומה לתרגול חוזר או העשרה קצרה.
מורה נותן משוב מעצב על העבודות שהתלמידים מגישים.

מעורבות תלמידים:
תלמידים מנהלים את הזמן שלהם ולומדים בקצב ובתנאים המתאימים להם. (במסלול הבחירה, תלמיד בוחר את הנושא אותו יחקור)
התלמידים עובדים בקבוצות קטנות שנפגשות דיגיטלית ומקבלות מענה ספציפי לצרכיהן.

איך?

אפשרות א׳

זמן תרגול ועבודה עצמאית לתלמידים

  • בוחרים שלושה-ארבעה מקצועות קבועים שבהם המורים משלבים זמן תרגול ואו הכנה של תוצרים יצירתיים או תוצרי חקר
  • משלבים את התרגול בתוך תוכנית העבודה השבועית של המקצוע באופן קבוע.
  • במהלך יום הלמידה מרחוק המורה זמין לשאלות והבהרות ומזמין קבוצות קטנות של תלמידים לתרגול וללמידה מונחת מרחוק או בבית הספר.

אפשרות ב׳

לימוד עצמאי-מונחה

  • רוב או כל שעות המקצוע ינתנו ביום הלמידה מרחוק ומראש יקבעו מפגשים להצגת תוצרים או לקיומם של דיונים.
  • מקצועות שנבחרו על ידי בית הספר: מרכזים את שעות ההוראה של המקצוע ביום זה, המורים בונים תהליך למידה עצמאי עם תוצרים ברורים.
  • מקצועות שנבחרו על ידי התלמידים – מול היצע קורסים ללימוד עצמאי שזמין ברשת האינטרנט.

אפשרות ג׳

לימוד עצמאי-מונחה

  • רוב או כל שעות המקצוע ינתנו ביום הלמידה מרחוק ומראש יקבעו מפגשים להצגת תוצרים או לקיומם של דיונים.
  • מקצועות שנבחרו על ידי בית הספר: מרכזים את שעות ההוראה של המקצוע ביום זה, המורים בונים תהליך למידה עצמאי עם תוצרים ברורים.
  • מקצועות שנבחרו על ידי התלמידים – מול היצע קורסים ללימוד עצמאי שזמין ברשת האינטרנט.

מיומנויות דיגיטליות

  • התנהלות שוטפת דיגיטלית (ארגון סביבת העבודה, שמירה).
  • איתור וניהול מידע, ניהול משימות, שמירה בענן, סינכרון וכיו"ב.
  • יצירת תוכן דיגיטלי ויזואלי ואינטראטקיבי
  • איתור מידע חדש ביעילות
  • שימוש בשיטות מגוונות לתיעוד, ארגון ומיון מידע
  • ייצוג מידע במגוון דרכים
  • שינוי בשגרה הבית ספרית: בית ספר קובע יום שבו מתנהלת למידה מהבית.

המורים ישתתפו יחד בהשתלמות בסך 30 שעות בנושא למידה שיתופית ועצמאית.
אחת לשבועיים, המורים יקבלו ליווי פדגוגי ממנחה מומחה בשילוב טכנולוגיה בלמידה.

המקרר כפח אשפה

איך משפיעים עלי לקנות?

צ'אלנג' מלוכלך

תוכניות חינוכיות

גיל

תוכן

מפעיל

ילדים מחזיקים תותים
טכנולוגיה משתלבת בשגרה
לוגו חארתי בתהמני
חארתי בתהמני - אכפת לי מהשכונה שלי
טבע ירושלמי
ילד מחזיק ארגז עם פסולת למחזור
שום דבר לא נעלם
קיימות וחברה
חושבים חדשנות
גינה מקראית
ילד מחזיק ירקות שגידל בגינת ירק בבית הספר
גינה חינוכית
בית ספר בן גוריון
יתרון עירוני מדעי
תיכון הרצל
גינה חינוכית כמרחב למידה

הטופס נשלח בהצלחה!